Arbetare

Jaha. Då har man fått jobb då. Igår fick jag beskedet och idag har det börjat sjunka in. Jag ska jobba. På riktigt. Inte jobba timmar, inte jobba kvällar. Jobba tidig morgon till sen eftermiddag. Som lärare.

Det känns lite surrealistiskt men bra. Det ska bli så kul! Jag ska få kämpa med elever på IV-programmet. Jag ska få kämpa med att lära nyanlända svenska. Samtidigt som regeringen ställer orimliga krav.

Det värsta är nästan att till hösten kommer allt förändras. Jag kommer få jobba en termin och sen blir det rokad. Nya läroplaner, nya kursplaner, nya betyg och nya skolformer. Efter 4,5 års utbildning i det gamla systemet hinner jag arbeta i sex månader innan allt ändras om. Allt blir annorlunda.

Om ändå skolan slutade vara en politisk bricka och fick vara en utbildningsinstans i första hand skulle allt vara tip top.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Wuhu! Grattis!!! Tiderna ändras sannerligen. Du ska INTE plugga och jag SKA plugga. Känns som bakoframvändavärlden ;-P

2010-12-16 @ 09:48:16
URL: http://underhuden.webblogg.se/
Postat av: Mart

Grattis! Det kommer bli bra. På något sätt.

2010-12-16 @ 10:21:15
URL: http://reservmart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0