Ironiskt inlägg

Jag skulle vilja passa på att tacka Alliansen för att vi äntligen får lite Berlusconi-liknande tillvaro här i Sverige. Fri radio och tv tillhör det förgångna

Varför ska vi ha en politiskt obunden television och radio när inte Italien har det? Visst vill vi alla ha det mer som i Italien... Jag vill i alla fall att mina politiker ska kunna styra vad jag får se och inte se, så jag får en politiskt färgad tillvaro där sanningen bara kommer från ett håll. Den halva sanningen så att säga. Det räcker för mig.

Att alltihop bryter mot Sveriges grundlag är ju alldeles lysande. De har ju precis skrivit om grundlagen! Så nu finns det säkert något litet loophole som den här nya bestämmelsen är som gjord för att slinka igenom.

För den som inte visste att regeringen precis har skrivit om grundlagen: Just det! Det ska du inte veta heller! Det gjordes snabbt och lätt utan att man informerade svenska folket om det speciellt mycket. Vad ska de veta en massa saker för?

Heja Sverige! Mer Italien åt Sverige!

*jag skäms över det Alliansen kallar frihet*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0