julklappar

Jag ville göra en miljövänlig och fin liten klapp som man slår in i sjal istället för att slösa på en massa papper som man bara slänger. Detta är en gammal japansk teknik som återupptagits ur just miljösynpunkt. Inslagning är  ju viktigare än innehållet i japan så det måste ju finnas massor av fina grejer tänker jag... Jag vet hur man slår in två pocketböcker så att det blir en liten handväska men nu ska det ju vara till okänd person, kvinna/man och en man kanske inte vill ha en handväska som paket tänkte jag (man vet aldrig, vissa kanske t o m skulle ta illa upp)...

Faan vad svårt det var att hitta! Jag sökte på alla möjliga sätt men fick bara fram en massa sjalar som man kunde köpa och få inslagna. Det är ju inte det jag vill!!!!!

Efter mycket om och men hittade jag iaf en sida som hade en PDF med en massa förslag... Men min besvikelse fortsatte... det var ju typ bara handväskan som VAr något. Jag hade ju hoppats på att man skulle kunna vika alla möjliga stuff, svanar och skit (fördomar, jag vet!) men icke! Alla andra paket var bara paket.

Det är väl inget fel med det iofs. men det blev en liten downer... jag hade ju hoppats på värsta avancerade paketet att kunna ge bort (bara för att verka helt smart, duktig, miljömedveten och fantastisk) men nu får det väl bli ett vanligt paket då... Men det har handtag iaf. :)

Läs mer om detta här: http://hubpages.com/hub/art-of-japanese-gift-wrap

Kommentarer
Postat av: Erika

Klysch-Erika säger: Det är ju iaf tanken som räknas...! ;)

2008-12-20 @ 00:29:20
URL: http://kastrullis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0