Någon slags julmat

Just nu håller jag på att prova på Seitan. Jag skulle göra en vegetarisk julskinka och hittade ett recept med Seitan... Givetvis vill gudarna att jag inte ska få någon julskinka så glutenmjöl är tydligen helt plötsligt en omöjlighet att hitta. Jag ger inte upp utan tänker att jag gör traditionell Seitan då...

Det kan man tydligen inte riktigt göra julskinka på...

Whatever! Jag hittar på tänker jag. Nu har jag vattenbadat mjölet 400 gånger och fått en liten (jätteliten!) grå klump.

Jag har gjort ett eget vattenbad med lite fler kryddor och shit och röd karamellfärg (för att få en lite rosa färg på skinkan)...

Mina fingrar är helt röda, för jag hällde ju givetvis mer karamellfärg på dem än i grytan (typiskt mig!) och jag tror att min julskinka kommer att bli en asäcklig katastrof. Men jag SKA göra den!!!!!!!

Den ska koka i en timme nu... eller.. sjuda. Jag är nyfiken, skräckslagen och nervös...

Sen ska den griljeras med senap och shit... men det får vänta till imorgon eller så...

Äcklig eller ej men julskinka ska det bli!
 
Den kommer säkert att vara äcklig..

Kommentarer
Postat av: Mr. Zwynto

tjaba, baby!!! vad roligt att kunna läsa om dig på webben nu!!!!

2008-12-22 @ 21:16:32
URL: http://jimblomqvist.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jädrar i min låda vad jag ångrar att jag inte är där och får bevittna denna "skinka"!

2008-12-22 @ 22:44:40
Postat av: Susann

Damn it! Glömde namnet...

2008-12-22 @ 22:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0