Dag 1

Jaha då har man startat den nya terminen. Idag hade jag alla lektioner, för under min VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) ska jag ha både svenskan och engelskan. Det känns rätt kul (än så länge) att få ha båda ämnen som jag faktiskt SKA ha sen när jag är klar. Det blir mer på riktigt så...

Torsdagar kommer nog att bli min favoritdag nu under två veckor framåt för då har min mentor bara engelska och svenska vilket innebär att torsdagar är min dag. De andra dagarna får jag sitta med under lektionerna i franska också, vilket inte är superskoj. Jag har ju inte läst franska sen jag gick i åttan, och det var ju ett tag sen ;)

Idag var jag pigg och glad också för jag gick och lade mig vid klockan 22 igår kväll så jag fick faktiskt sova ut... vilket inte är så vanligt. Det är så himla skönt med dagar som man känner sig nöjd med eftersom läraryrket ofta kan vara ganska otacksamt. Den här dagen kan jag nog leva på i en vecka eller så så jag hoppas att det kommer fler såna här dagar under mina två resterande veckor för då kan man känna sig riktigt trygg i sitt yrkesval. Ibland blir man så nedstämd av elevernas attityd men idag existerar inte det.

Imorgon är det lite sovmorgon också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0