Tjejband

Jag läser en bok som heter Manlighet i fokus där det finns ett kapitel om manliga förskolelärare. det som skulle vara en formulering om hur det är att vara man och jobba på förskolan blev för mig en exakt beskrivning av hur det är att vara kvinna i musikbranschen.

"Grupper med skev fördelning, t ex. könsfördelning, kontrolleras av den könsmässiga majoriteten, och de få i det underrepresenterade könet blir symboler, representativa för sin kategori." (s.54).

Det är sant! Jag är inte en basist. Jag är en tjej i bandet. Jag är inte en duktig musiker. Jag är en tjej i bandet. Tissue var aldrig ett band, vi var ett tjejband.

Att vara representant för ett helt kön är en tung uppgift och framförallt jävligt irriterande. Kan inte jag bara få vara musiker som alla andra?

Kommentarer
Postat av: Mart

näe det får du inte för du har ingen snopp!

2010-04-20 @ 17:36:06
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Catfight

Nej det har jag inte... och vet du vad? Det är jag glad för. :)

2010-04-20 @ 22:31:22
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0