Där nere (var då? I källaren?)

Kollar på det där doktorsprogrammet som går på tv4 plus... De har ett speciellt "kvinnoprogram" idag. För vi vet ju alla att "kvinnoproblem" inte är som alla andra medicinska grejer utan lite extra special... Så de manliga läkarna har fått ledigt (eftersom manliga doktorer inte kan diskutera "kvinnogrejer") och den kvinnliga läkaren (givetvis är det bara EN kvinnlig läkare i programmet. Hon är svart. Två flugor i en smäll. De resterande 75% av läkarna är givetvis medelålders vita män, som sig bör) envisas med att kalla det kvinnliga könet för "down there"... "Där nere"...

Jag skulle aldrig lita på en LÄKARE som kallar det kvinnliga könet för "Där nere". Vad i helvete! "Det" har ett namn! Om man inte kan säga det så ska man faan inte ge en massa tips om hur man ska sköta och behandla sin fitta! Ja du hörde vad jag sa. FITTA, sa jag.

En läkare kanske ska använda det lite mer medicinska ordet vagina men man måste våga säga vad man har. Killar har en penis, snopp, kuk, dase, balle etc. etc. Men en tjej, hon har bara ett "område" som vi kallar för "Där nere"... för gud förbjude att man ska kunna prata om det på ett normalt sätt.

Om en kille stoppar in sin kuk "Där nere" så gör man "Det"... Jag tycker att det är lite fantastiskt hur vi kan smälla upp nakna kroppar överallt, sälja sex på fler än ett sätt här i världen och att många tjejer går runt halvnakna trots att det är 20 minus men ändå kan vi inte benämna det kvinnliga könet eller säga vad det är man gör i sovrummet (eller var man nu föredrar att ligga med varann).

Igår såg jag att tv3 hade en dokumentär om porrstjärnor. De fick skriva autografer och ta bilder ihop med fans. Det är tydligen okej att konsumera porr och gilla porrstjärnor men det är INTE okej att säga fitta.

Jag förstår inte.



Där nere?


Kommentarer
Postat av: herdware

"Där nere" ser kallt och oinbjudande ut.

2010-12-21 @ 16:44:54
Postat av: Catfight

ja det gör det... ett passande namn?

2010-12-21 @ 16:53:54
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0