Björn Ranelid

Jag fick en väldigt speciell julklapp av min fina vän TeA. Vi skulle gå och titta på Björn Ranelid när han talar om sitt författarskap. Björn Ranelid har varit något av ett stående skämt i vår kompiskrets. Allt började med att vi tyckte han var väldigt läskig och pretentiös. Vårt avsky har mer och mer förvandlats till kärlek för denna man och nu när jag sett honom i verkligheten (ja han finns på riktigt) så är det bara kärlek kvar.

Björn Ranelid är unik. Han är sig själv som ingen annan. Han sa till oss att vi inte fick säga att han är skrytsam, vilket man gärna vill säga, men jag har kommit fram till att det han är är inte skrytsam. Han skryter egentligen inte. Han talar bara sanning och berättar om sina framgångar på ett sätt som går emot allt vad Jante-lag heter. Det är därför vi inte gillar honom. Han följer inte våra konventioner. Han bara är Björn Ranelid.

Jag hade bara ett enda mål med kvällen. Det var att jag skulle få en bild med mig och Björn. Jag uppnådde det målet men jag fick mycket mer. Jag blev inspirerad och berörd av det han talade om. Hans sätt att använda vårt svenska språk är inspirerande och gör honom till den han är.

Jag kan bara säga: Go Björn!


Kommentarer
Postat av: T

Underbar bild =) helt lysande =)

2010-03-01 @ 10:28:09
Postat av: Emelie

Fantastiskt Ellinor! :)

2010-03-01 @ 13:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0