hus i helvete

blir det direkt när man uttalar sig illa om det manliga könet. Så fort man talar om män i negativa ordalag så har alla en åsikt. Det viktigaste att prata om när man generaliserar om män är : "Ameh jag är inte sån!" "Alla är faktiskt inte så!"

Tydligen är män bara grupp när det är bra, annars är de individer och har absolut inget med den där gruppen "män" att göra...

Att jag har skrivit massor med saker i jämställdhetens namn på den här bloggen har gått obemärkt förbi, men nu när jag i mitt tidigare inlägg råkar tala om att man daltar med män och att de borde lära sig att ta ansvar ska alla ha en åsikt.

ingenstans i mitt inlägg har jag skrivit att alla män är på något speciellt sätt. Jag har skrivit om män i allmänhet men ändå måste folk påpeka för mig att alla män faktiskt inte är såna. Så DU man som läser det här behöver ju inte ta åt dig. Du är ju en individ och de problem som finns i manssläktet har absolut ingenting med dig att göra.

Man får generalisera hur mycket man vill om allt utom män.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0