En sexists bekännelse

Jag läste precis ut En sexists bekännelse av Lars Einar Engström och säger bara: Alla måste läsa!

Bilden är från adlibris.se



Jag tänker mig att den här boken borde vara en riktig ögonöppnare för framförallt män. Att det är en man som skrivit boken underlättar (tyvärr) då man lyssnar mer på män (tyvärr)

Vissa saker får man ta med en nypa salt, som hans tips t ex. Eller? Jag vet ju faktiskt inte om de saker han säger om män är sanna eller inte. Jag vill inte tro att det första män tänker på när de ser mig är om de skulle kunna tänka sig att ligga med mig och hur stora bröst jag har, men vad vet jag? Det kanske är precis vad män tänker.

Hans erkännande är bra. Det är hans egna erfarenheter och klavertramp som behandlas i boken men jag tror att han inte är ensam. Det är också en bra bok för den visar på förändring. Kan Lars Einar Engström förändras så kan också jag. Och förändring börjar alltid hos dig själv. För att förändra världen måste du förändra ditt sätt att tänka och agera.

Jag rekommenderar alla att läsa boken och ta ställning. Jag tänker rekommendera SamBo att läsa den så fort han kommer hem. Den är lättläst också... tog mig bara ungefär en timme att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0