Husman

Den här veckan tänkte jag vara lite Svensson. Jag tänkte att jag skulle ha en husmankost-vecka. När man är vegetarian blir det ju sällan husmanskost då den svenska maten är ganska fokuserad runt döda djur.

Idag tänkte jag ge mig på att göra rösti med sojakorv till... imorgon tänkte jag prova ugnspannkaka med facon... på onsdag funderar jag på kålpudding.

Det här blir tre helt nya rätter för mig. jag har alltid hatat rösti och ugnspannkaka så det ska blir spännande att se om jag gillar det nu för tiden. Jag har ju inte ätit det sen jag var liten. Oftast blir ju saker godare när man lagar dem själv också...

Sen planerar jag inte mer mat eftersom jag inte kommer att äta hemma mer i veckan (kanske lördag och söndag men då känner jag på mig att det blir pizza)

På torsdag åker jag till Växjö med bandet då vi ska spela på KLUBBfestivalen. Och på fredagen spelar vi i Linköping... så det blir en hård helg :) Men det ska bli så jävla kul!

jag ser verkligen fram emot helgen, även om jag vet att jag kommer vara helt död efteråt.

jag är också klar med examensarbetet. det enda jag behöver är att läsa på lite och skriva ner lite om kvalitativ analys. Det tråkiga med det är att boken jag behöver är utlånad... det betyder att jag måste till biblioteket på universitetet och snappa till mig referensexemplaret innan någon annan gör det. Det får bli morgondagens kamp det. Måste nog hänga på låset på humsambibblan om jag ska få tag på den...

Snart är det dags att börja riva potatis.

Är maträtterna jag försöker mig på goda? Är det värt att jag försöker?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har faktiskt aldrig gjort egna rösti men har ätit färdigvarianten. Jag tycker personligen, som färdigmat betraktat, att de var helt ok. Däremot så har jag haft lite svårare för vanliga potatisbullar i färdigform. Och så provade jag att göra egna och det var ju verkligen mkt godare!



Ugnspannkaka är något jag brukar köra med när jag inte riktigt orkar laga mat :-) Väldigt smidigt.



2010-05-11 @ 07:50:21
Postat av: Catfight

Hemmagjord rösti var en hit. jag blandade i vitlök och ost (vilket inte finns i köpevarianter) så det blev riktigt gott. Mättande!



Idag ska det bli ugnspannkaka... vi får se hur jag gillar det :)

2010-05-11 @ 15:26:06
URL: http://catfight.blogg.se/
Postat av: mart

jag tyckte inte om husmansrätter innan jag blev vego. För fjorton år sedan fick jag bort bismaken av döda muskler och plågade själar och tycker nu om husmanskost igen.

2010-05-12 @ 03:42:25
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Catfight

ja husmanskost var inte helt fel faktiskt. Jag har ju inte heller varit mycket för det eftersom den som sagt är fokuserat kring döda djur... men nu: mums :)

2010-05-24 @ 20:40:56
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0