Summering 2010

2010. Ett år som alla andra. Eller? Jag minns inga speciella händelser såhär på rak arm men jag tänkte göra en lite summering om vad som hänt 2010 med hjälp av min blogg.

Januari: Jag upptäckte Glee, blev irriterad på blogg.se's definiering av debatt och blev förbannad över att man inte klarar av att hålla sekretessen när kvinnor lever under skyddad identitet.

Februari: Jag skrev ett inlägg om att det daltas för mycket med män och män blev upprörda av det (hör och häpna) och jag träffade Björn Ranelid och gillade honom.

Mars: Jag hade VFU hela månaden och kände mig som en bra lärare. Svensk Punk spelade förband till DLK och jag kände mig jävligt cool.

April: Jag jobbade som en iller med mitt examensarbete och läste massor med extremt intressant genuslitteratur, blev grymt irriterad på Boston Tea Party och mansfokus, blev grymt irriterad på att musikbranschen gör skillnad på kvinnor och män.

Maj: Provade jag att laga svensk husmanskost utan kött, skrev ner tips och råd inför apokalypsen (med en önskelista) och jobbade på med examensarbetet.

Juni: Gick jag bara och väntade på att få åka till Roskilde

Juli: Kom hem från Roskilde och berättade om tryggheten där och fetdissade Twilight-böckerna

Augusti: Bloggsilence

September: klagade på min nya föreläsare och åt skinkmacka (utan gris), skrev ett långt inlägg om hur skolan förändrats sen terrornätverket Alliansen fick tyglarna, Grät över delfiner i the Cove, var sjukt besviken över valresultatet, var rädd att jag höll på att bli en snobb och informerade om vegetariska världsdagen

Oktober: Firade vegetariska världsdagen, hittade gamla foton, skämdes över mina klasskamrater, lärde mig om flaskvattens konsekvenser, såg en hackspett och erkände att jag är en miljöbov

November: Blev lycklig över Aung San Suu Kyi, hade panik över att jag snart är klar lärare, jämförde 90-talets Sverige med dagens och fick bevis på att vegetarianer är smartare än andra

December: Blev återigen upprörd över valresultatet, fick jobb, gjorde vegetarisk julskinka, blev förbannad på Alliansen och på att man inte kan säga fitta utan kallar det kvinnliga könet för "där nere". Sen svarade jag på en massa konstiga och ganska ointressanta frågor.

Jaha... var det här 2010? Inte världens roligaste år kanske? Sen vet jag att jag har gjort en massa roliga saker som jag inte skriver om här. Jag har spelat massor med Svensk Punk och vi har rest runt om i landet och träffat massor med trevliga människor.

Däremot kan jag inte minnas att jag har skrattat så jag grät en enda gång eller kände mig riktigt speciell en enda dag. Jag har inte heller varit olycklig.

2010 - ett mediokert år. Hoppas 2011 blir mer fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Mart

Må 2011 bli bättre! För mig har det alla förutsättningar! Kram på dig!

2011-01-08 @ 12:28:31
URL: http://reservmart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0