Feministisk seger

Idag hoppade min cykelkedja av när jag skulle till universitetet och jag har aldrig i hela mitt liv satt på en kedja! Paniken stiger, men jag har ju fått visat för mig en gång hur man sätter på en kedja... Jag börjar pilla... och pilla... och pilla. När jag hållt på ett tag kommer ett par i 50-årsåldern och vill hjälpa mig. Kvinnan är superrolig.

Hon säger: Behöver du hjälp? Jag har en man här. Och pekar mot karlen som står bredvid henne och fånler.

Precis då får jag på kedjan! HA!

Ellinor vs. Patriarkatet 1-0



Jag vet att det var jättegulligt av dem att fråga om jag behövde hjälp, men det kändes såååå skönt att klara det själv. Speciellt efter Jag har en man här. Vad faan är det att säga? Stating the obvious. Skulle jag svarat: Jaha, jag har en cykel här.eller vad?

Tänkte hon att han skulle göra något med sin snopp eller vad? Vad har hans kön med min cykelkedja att göra?

Kändes skönt med en liten feministisk seger sådär på morgonen. Jag har levt på den hela dagen.
En riktig kvinna reder sig själv!


Kommentarer
Postat av: Martin

om du bara visste hur många gånger jag lagt på cykelkedjor med snoppen...

2009-02-11 @ 19:21:25
Postat av: catfight

Ja jag har nu fått höra om det... det verkar vara ganska vanligt ;)

2009-02-11 @ 22:17:54
URL: http://catfight.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill se det göras nån gång! Eller kanske inte...

2009-02-12 @ 12:49:29
Postat av: Mart

Jag är skitbra på cykelkedjor, att kolla på sport, att borra, att skruva ihop ikea-möbler, att dricka öl, ifrågasätta män(niskor) med gamla sura åsikter och skrika högt.

Men jag har inte ens tillstymmelse till snopp!



Dock tycker jag inte dessa egenskaper är värda något så istället är jag en omvårdande, tyst, matlagande, städande, diskande, barnskötande och kuvad kvinna med opererade tuttar och sex fast jag inte vill... eller hur var det nu!??

2009-02-12 @ 22:43:41
URL: http://martinaph.blogspot.com
Postat av: Jim

Jag skulle snarare tolka situationen som så att HAN är HENNES SLAV. När hon då säger till dig att : "jag har en man här", menar hon endast; Hej syster du är för BRA för att göra det där... låt denna enfaldiga man göra skitgörat!!! :)

2009-02-13 @ 14:20:07
URL: http://jimblomqvist.webblogg.se/
Postat av: catfight

Anna: Du vill nog INTE se det... jag kan inte tänka mig att det är en vacker syn :)



Mart: Klart an väljer att vara alternativ nummer två. Annars får man ju inga män... eller?



Jim: Bra tänkt där... men jag är tveksam... Men det är ju helt klart ett skönt sätt att se det på :)

2009-02-15 @ 14:18:06
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0