Two down...

Hade hoppats på att kunna skriva three down men jag har bara bockat av ännu en tenta. British Culture Studies blev i måndags skriven och så fort som möjligt bortglömd. Jag försöker att låtsas som om den aldrig fanns. Förhoppningsvis kan jag fortsätta med det resten av mitt liv och inte få reda på om två-tre veckor att jag behöver göra den igen.

Just nu sitter jag och unviker att skriva hemtenta. Igår satt jag och försökte läsa ut P & P av Jane Austen men bokfaanskapet är envist... Det tar tydligen aldrig slut. Ikväll ska jag se filmen för att se om jag förstår boken då. Antagligen inte. Jag har aldrig i hela mitt liv läst en så tråkig bok. Jag förstår inte hur Jane Austen kan anses som en stor författare, hon skriver skit. Själva storyn är dötrist, det är mest dialog, inga direkta miljöbeskrivningar och boken känns som tre separata böcker i helt olika stil. Jag hade inte godkänt om en elev hade skrivit på det sättet. Men Jane Austen får.

Jag vill inte skriva hemtenta, men det känns som om det är det jag måste göra nu.

Vill egentligen ha en cigg. Har inte rökt sen i lördags.... förutom efter-tenta-ciggen jag unnade mig i måndags... NEJ!Hemtenta var det ja...

suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0