American Culture

Jaha. Då har man sett första delen av många om Amerikansk kultur. Jag tycker att det är extremt intressant att vår föreläsare i del 1 här ska tala om Amerikansk historia och inte en enda gång nämner "indianerna".

Hon snackar hela föreläsningen om att Amerikaner inte glömmer historian men att de har en annan historia än vi i Europa och därför är vi så olika. Amerikansk kultur är lika gammal som eran! ropar hon med något som känns som en femårings röst men inte en enda INTE EN ENDA gång nämner hon Native Americans. VAD I HELVETE?!

Amerikans historia börjar när puritanerna slår ner sina bopålar. Innan det fanns ingenting. Amerika var ett enda stort svart hål innan Puritanerna kom dit och "civiliserade" världen. Så jävla sjukt.

Jag hoppas verkligen att resten av föreläsningarna är vettigare... men jag är skeptisk.

Måste hon vara en sån jävla patriot när hon ska föreläsa? Lugna ner dig för faan... du ska vara forskare och faktiskt lite objektiv... nej. "JAG ÄR AMERIKAN; JAG FÅR VARA SOM JAG VILL"

suck.

Det känns inte som om "Det Europeiska hatet" mot Amerikaner blir bättre av de här föreläsningarna... tyvärr.

En liten rast nu... och sen del två.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Om man ignorerar ursprungsbefolkningen i Amerika så blir det helt omöjligt att förena teorin om att "amerikansk kultur är gammal" med annat än att den är en del av europeisk historia. Det säger ju sig självt, majoriteten av länderna i Europa existerade innan någon ens visste om kontinenten Amerika.



Verkar mest vara självmotsägelser under föreläsningarna. Trist.

2009-05-20 @ 20:57:13
URL: http://fotnotsnoja.se/
Postat av: catfight

Ja, det är väldigt sjukt. Nu efter ännu mer av dessa föreläsningar tycker jag att det borde heta American Religious studies istället för American Culture studies då det enda hon pratar om i stort sett är de olika grenar av kristendom som finns i USA och vad de kommer ifrån... Jag gillar det inte... inte alls.

2009-05-21 @ 17:44:04
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0