zoo

Igår var jag ute på VFU när de hade friluftsdag... oj oj oj
Det sprang runt sex klasser med sexor på ett stort fält. Det var som att vara på ett zoo eller nåt... safariparken.

Här är fältet. utan barn.

Vi vandrade dit och så var det brännbollsmatcher och tipspromenad... och givetvis korvgrillning



Då fick jag höra hur äcklig jag var som var vegetarian. JAG är äcklig för att jag är vegetarian?! Vem faan är det som trycker in djurdelar i käften?!

Vissa barn har ingen självcensur. Jag undrar så mycket vad faan vissa ungar får för uppfostran? Respekt och empati är ord som de inte har ett uns av i kroppen... det är ganska otäckt faktiskt...

Jag såg också något jag aldrig sett förut när vi var ute i naturen...



En blommande brännässla! Det tyckte jag var väldigt fint. Något så vasst och argt kan också vara mjukt och vackert...
*****************************************************************************************************************************
Idag hade jag mitt sista seminarie på universitetet innan sommarlovet. Skönt. Nu ska jag bara skriva en hemtenta och sen har jag sommarlov!
Jag tänkte sätta mig med tentan imorgon så får vi se om jag blir klar.

På lördag tänkte jag besöka Animalen . En butik jag inte kände till innan, det ska bli spännande. Jag har en liten kupong som säger att jag får en present om jag kommer så det ska bli kul :)

Men nu: slappa i soffan och njuta av att sommarlovet bara är en hemtenta away.

Kommentarer
Postat av: Sussen

Så du sparade flyern, good for you :)

2009-05-28 @ 16:14:00
Postat av: Susann

roligt att jag skrev sussen istället för susann, snacka om gammal vana :)

2009-05-28 @ 16:14:51
Postat av: Anonym

Jag är rädd att det inte är en brännässla ... de har gröna rätt fula blommor. Gjorde en snabb research och hittade detta:



http://flora.bruphoto.com/vitplister.htm

2009-05-28 @ 19:08:24
Postat av: TeA

Oj ... varför kom mitt namn inte med i förra? ... =) hahaha, ser ut som om jag anonymt försöker besserwissra =)

2009-05-28 @ 19:09:44
Postat av: catfight

Ja jag sparade flyern... det ska bli spänannde att se vad det är för present :)



Klart man ska vara anonym när man ska besserwissra! Hur ska man annars göra det ;)



Jag trodde verkligen att det var en brännässla... det såg ju ut som det. Men den var fin i alla fall.

2009-05-28 @ 23:07:36
URL: http://catfight.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sockernässla, brännässla, same same? =)

2009-05-29 @ 08:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0