Okej

Jag hoppar på tåget. Jag tror (läs hoppas) att hon bara har skrivit det här för uppmärksamhet och att det bara är ett PRknep, men jag låter henne få det för en sån här sak kan ju bara inte lämnas obemärkt.

Jag talar naturligtvis om Anna Ankas lilla "tal" om att hon vill vara en förebild. Om du inte har läst denna fars så gör det här

Här kommer några utvalda favoriter:

"Här tillåts kvinnor vara kvinnor och män män." Hon talar om USA. Kvinnor tillåts att vara kvinnor etc. Vad betyder det? Finns det ett speciellt sätt som man ÄR på om man är kvinna eller man? Och är det inte tillåtet någon annanstans? Vad menar du? Du snackar skit.

"Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet." Om man är kvinna och revisor eller ekonom är det då inte en förolämpning att INTE få ta hand om ekonomin? Varför blir en kvinna förolämpad men inte en man? Din text väcker många frågor Anna.

"Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer." Pappor som tar hand om sina barn är INTE tragiska! Varför är en pappa tragisk men inte en mamma? Eller är mamman också tragisk? Är det tragiskt att ha barn?
En amerikansk man får panik... and that's a good thing?! WTF?!

Information till Anna Anka: Svenska pappor jobbar också och försörjer sina familjer. Svenska mammor med. Bara så att du vet.

"I gengäld får de kvinnor med stil. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen" Är du prostituerad? Har du sex med en man för att han försörjer dig, inte för att du vill? Du får alltså mat, husrum och pengar i utbyte mot sexuella tjänster...
hmmm... okeeej.

"Här håller inte mammorna på och tjatar på sina döttrar om utbildning och om att gå till college, utan om att hitta en idrottskille eller en kändis! Är det inte underbart?" Nej, Anna. Det är fruktansvärt. Att kvinnor inte utbildar sig är fördjävligt. Förresten, 1800-talet ringde, de vill ha tillbaka sin kvinnosyn.

"(...) den nya internetgenerationen. Den är obildad och missunnsam och deras liv på bloggar och twitter meningslöst."  Du tyckte just att det var underbart att kvinnor inte utbildade sig men nu gnäller du på att folk är obildade! Hur går det ihop? Och hur faan går din mening ihop? Vem är det som är obildad egentligen?

"Jag vill bli en förebild för svenska kvinnor" HAHAHAHAHAHAHA! Det kan ju du vilja.

Ärligt talat så måste ju allt detta vara ett PRtrick. Det kan inte vara en seriös text. Nu när jag har gjort reklam för Anna Ankas dekadenta, äckliga livsstil så borde hon ju vara nöjd. Dessutom har hon ju lagt in en liten brasklapp i sin text om att folk som förolämpar henne eller, som jag, motsätter sig hennes livsstil och uttalanden bara är avundsjuka så jag är väl det då. Anna Anka, intala dig själv att jag är avundsjuk för det måste väl vara det enda sättet för dig att klara av vardagen utan att ta livet av dig. Själv skulle jag hellre dö än bli som dig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Läste den förut...! Kommentarer är nästan överflödiga ;P

2009-09-17 @ 18:22:58
URL: http://malveg.blogg.se/
Postat av: becka

HAHAHAHAH OMG! skönt att vi tjejer ääääääääääääntligen har nån o se upp till o GUD va skönt o slippa jobba o försöka göra nånting bra utav denna värld...där slapp jag den ångesten!



heeeerreguuuuuuuud!

2009-09-17 @ 18:27:50
URL: http://bloggis.se/lito
Postat av: Jonna

jag önskar hett att jag aldrig börjat läsa "artikeln", nu vill man ju nästan ta sitt liv bara för att slippa tänka på det bizarra i att dela planet med denna... quinna.



Dessutom tycker jag numera synd om både mig själv och Christoffer. Han är tragisk och så är även jag. Buhuu, han byter blöjor och jag betalar inte tillbaka i sex. Vilket sjukt förhållande vi har.



Skönt dock att känna lite glöd i den Dublinska vardagen. Tack!

2009-09-17 @ 20:52:13
Postat av: Jenny

Ja, det är ett PR-trick. Jag har inte och tänker inte läsa texten eftersom det bara tömmer en på energi, den ger ingenting. Anna Anka är oviktig men de som är viktiga nu och som jag har läst om i några andra bloggar är ju alla yngre kvinnor som tror att det ska vara såhär. Att kvinnor är SKYLDIGA att ta ansvar för sina pojkvänners sexualitet annars blir de lämnade. De som går med på att få den intryckt i baken, tar lite smärta och blöder lite för att annars kommer han vara otrogen och då är det hennes eget fel. Dem måste vi bry oss om, de som tror att livet och verkligheten ska vara och är som Anna Anka beskriver eller tycker att den är. Och det är det som är det svåra...

2009-09-18 @ 10:52:34
URL: http://underhuden.webblogg.se/
Postat av: Mart

som sagt. Människan är ond. Vissa lite mer än andra.

2009-09-19 @ 10:34:40
URL: http://martinaph.blogspot.com
Postat av: Catfight

Jenny: Det var så jag tänkte när jag bloggade om detta. Att låta Anna Anka skriva en sån här text utan att bli emotsagd är farligt, därför valde jag att ta upp det. Det är fruktansvärt att det här är idealet som man ska sträva efter nu, men du minns väl vad jag sa hemma hos er: När kvinnorna är som starkast ska de också vara som smalast. Tydligen räckte det inte med smalhet den här gången utan man ska också vara dum och passiv. Idealet finns till för att förtrycka och där ger ju AA en stor hjälpande hand till patriarkatet.

2009-09-19 @ 15:44:07
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0