Gnäll så får du en smäll

Man gör vad man kan för att informera om vegetariska världsdagen. jag bloggade här och jag skrev på facebook om det. Jag gjorde även mina grannar en tjänst genom att sätta upp lappar i trapphuset. jag hoppas att många avstod från kött i fredags.



En sak jag inte förstår dock är allt gnäll. Allt gnäll från köttätare dvs. "Varför måste det vara på en fredag?" "Vi fick en äcklig gryta i skolan" "Kött är gött" "Hur ska man klara en hel dag utan kött?!"

Var det nån som tänkte så när det gällde Earth hour? "Varför måste det vara just det klockslaget?" "Vi fick stänga av just när nyheterna började" "Tända lampor är coolt" "Hur ska man klara en hel timme utan el?"    Nej. Earth hour är okej. Men att rädda världen genom att avstå från kadaver en dag, det går inte.

Och jag förstår heller inte varför det måste vara så krångligt. Om skolan bara hade serverat pannkakor hade det inte blivit något gnäll. vem gnäller över att maten är vegetarisk när det är pannkakor? Ingen! För folk är vana vid pannkakor. den rätten ingår i vår matkultur.

Genom att göra det krångligt och svårt och erbjuda något som barn inte är vana vid stigmatiserar man vegetariska världsdagen.

Sen kan man ju prata sig trött på alla puckon som bara MÅSTE skriva kött är gött och att alla vegetarianer är bögar. men jag tänker inte ge dem det.

On another note så hade ju Coop halva priset på frukt och grönt den här veckan, vilket kan göra vem som helst glad.



Ikväll blir det ugnsrostade rotfrukter i Casa de Jonell. och vindruvor och plommon till efterrätt.

Kommentarer
Postat av: Mart

Alltså ni är så queer! Måste ni alltid äta frukt till efterrätt!

2010-10-04 @ 17:45:02
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Mart

Alltså jag kan inte leva utan efterrätter i EN HEL DAG!

2010-10-04 @ 17:45:38
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Catfight

hahahaha

2010-10-04 @ 17:54:35
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0