Presentkortet använt

Nu har jag beställt ett finfint bokpaket till mig själv för Jenny och Jims present :)

Jag köpte underbara böcker som visar så himla tydligt vem jag är. Det blir nästan löjligt när det blir så tydligt svart på vitt. Alla böcker jag beställde tillhör genren fantasy och alla böcker är för "barn i mellanåldern" vad det nu betyder!

Jag älskar mina ungdomsböcker och jag älskar min fantasy... det bara är så. Alla böckerna har desutom kvinnliga huvudkaraktärer vilket är ovanligt i fantasy...

Jag beställde
 tredje och fjärde delen av Landet innanför-serien; Kristallballongen och Kopparnyckeln
Momo - eller kampen om tiden-
Coraline
och sen blev det en lättläst bok om Buffy på engelska också... Kan vara bra att ha i undervisningen sen, tänkte jag... (plus att vem tackar nej till en Buffy-bok?)

För dem som inte läst de här böckerna jag just räknat upp: GÖR DET!

Landet Innanför-serien börjar med en bok som heter Glaspärleresan och är skriven av Maud Mangold. Serien har fem delar. Bli inte avskräckta av del två. Den är sämst i serien.



Momo - eller kampen om tiden- är en underbar bok skriven av Michael Ende. Jag älskar Momo. Momo är den vackraste "människan" i världen. Momo gör mig alldeles varm om hjärtat... Momo gör mig gråtfärdig och tacksam och mjuk och glad och varm och ledsen på samma gång. Momo är underbar.



Coraline av Neil Gaiman är svinbra. Den blir för övrigt film snart också... i maj släpps den tror jag. Läs innan filmen kommer!



Gå till bilioteket genast!

Kommentarer
Postat av: Ann

Coraline är helt underbar. I LOVE that book!

2009-03-14 @ 17:08:23
URL: http://porkandbeans.blogg.se/
Postat av: Jim

Åh vad kul att hittade några bokar :) Men, gud, vad många du fick... fan vad kul!

2009-03-15 @ 15:58:52
URL: http://jimblomqvist.webblogg.se/
Postat av: Catfight

Jag vet! Coraline är helt underbar. Jag är så glad att den kommer som film snart :)



Ja, jag fick en hel del böcker för pengarna. Tusen tack!

2009-03-17 @ 13:35:55
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0