Härlig dag

Idag har varit en ganska bra dag tycker jag. Jag känenr mig nöjd med min insats.

Jag lyckades gå upp i tid för en gångs skull. Gick upp halv åtta och satte mig för att arbeta med mina notes till seminariet på torsdag. Det gick trögt så jag sökte kontakt med Örnen som är värre pluggo än jag (älskar dig för det).

Örnen och jag hade sen en videokonferens. Min första! Vi satt och tittade på varandra i webcam samtidigt som vi skrev till varandra på msn. Mycket underhållande. och väldigt hightech måste jag säga :)

Sen lade jag av helt. Solen sken så fin där ute och ropade mitt namn. Jag lät mig själv vara klar för dagen när jag hade tre stories kvar. De tar jag imorgon.

Således blev det sol. Jag tog med en kudde ut och satte mig på bänken på altanen och började läsa Twilight. Jag hade tänkt vänta med den tills sommarlovet men nu kunde jag inte vänta mer. Jag var ju tvungen att läsa något när jag satt och gottade mig i solen. Och där blev jag sittande. Nu är klockan flera timmar senare och jag har kommit till kapitel sju.

Bara för att jag har haft en så bra dag så tänker jag dela med mig. Mitt förra recept på linssoppa blev ju så väldans uppskattat så jag tänker dela med mig av en till... ännu en linssoppa :)

Linssoppa med Ris
du behöver:
1 purjolök
2 morötter
1,5 dl ris
2 dl röda linser
ca. 8 dl buljong
1 brk krossade tomater
valfria kryddor

Fräs grönsakerna i lite olja tills de blir glansiga. Tillsätt buljong och ris och låt det koka i ungefär 10 minuter. Häll i linserna och de krossade tomaterna och låt alltihopa koka tills ris och linser är genomkokta. Jag brukar krydda med salt, vitpeppar, cayennepeppar och vitlökspulver men man kan krydda med vad man tycker om.

Den här soppan är inte riktigt lika god som den krämiga linssoppan... men den duger :)
Väl bekomme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0