Helgens bravader

I helgen var jag alltså på mitt första skogsrave. Det är precis som det låter, ett rave mitt i skogen.



Jag som aldrig varit på rave hade en del förväntningar, mest baserade på TV och film. Jag förväntade mig en väldig massa psykadeliska droger, neonfärgade kläder och folk som dansade som galningar.
Jag fick inget av det.

Jag såg bara två-tre personer med neonfärgade kläder. Däremot så var dekorationerna i neon.
Instruktion för hur man gör en ravedekoration: Ta ett stretchtyg i neonfärg eller vitt. Spänn upp det tajt i någon slags metallform. Klipp några hål i tyget. Klart!



Jag trodde rejvare tog ecstacy och LSD men den "nya" drogen är tydligen syrgas eller lustgas (jag är inte säker på vilket det var). Det låg en massa silverfärgade patroner över hela skogen. Många gick runt med ballonger som de fyllde och sög i sig... Den enda människan jag såg som var riktigt hög var en kvinna i 40-årsåldern som stod och gungade i takt med musiken.

En annan sak jag kom fram till under helgen var att alla som spelar och lyssnar på psykadelsik trance måste ha grusade hästdrömmar då psykadelisk trance går i galopptakt. Ingen hårt dunkande fyrtaktsbas utan galopptakt för hela slanten.

En annan sak som jag blev förvånad över var dansandet. För det första hade jag förväntat mig att jag själv och mina medrejvare skulle dansa mer än vi gjorde. Men jag hade också förväntat mig mer crazy dans från erfarna rejvare. De stod och gjorde step-up typ. Ni vet hur man dansade i låg- och mellanstadiet, steg från sida till sida bara. Ravesteg är så, fast med en liten stamp vid varje sidosteg.

Jag hade förväntat mig hoppande, skuttande, neonfärgade människor och fick folk som gjorde step-up i dreads och stickade tröjor.

Nu låter det kanske som om jag inte hade trevligt, men det hade jag. Det uppfyllde absolut inte mina förväntningar men det jag fick var inte dåligt.

Det som var jobbigast under helgen var den mullrande basen. Det är svårt att sova med den i bakgrunden. Musiken spelade till tidig morgon (runt åtta kanske?) och sen var det tyst till ca 10.30. Det blev inte många timmars sömn och de få timmar man sov var inte speciellt skön sömn.

Att gå på rave är kanske inget jag skulle göra ofta men jag skulle kunna tänka mig att åka igen. Det enda jag skulle önska inför ett eventuellt nästa ravebesök är lite mer variation i musiken (kanske omöjligt) och mer dans. Jag ser ingen poäng med den dunkande basen om man inte dansar. Att bara sitta och ha den i bakgrunden är inte min favoritsysslesättning direkt.

Men vi hade en hel del roliga möten och jag lärde mig att chansen att få 7 röda M & M's när man bara häller ut ur påsen är ca. 1 på 36 000. Dessutom har jag fått veta att jag inte ser ut som Google och att min hud ser ut att behöva lite kött ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0