Bloggfrågor

Det är ganska vanligt att man har listor med frågor som ska besvaras och som sen ska cirkulera på flera olika bloggar. Min kompis har nyligen gjort en sådan lista och jag fascineras över hur enkelt det är att misstolka frågorna och jag blir fascinerad över att det är så enkelt för vissa att svara på de underliga och tvetydiga frågorna...

Jag tänker nu svara på samma frågor som min kompis... men för mig är det inte alls lika enkelt eller bra som för henne. Here goes:

1. Hur gammal är du om fem år? nästan 33
2. Vem var den sista du träffade? Vaddå?! Får jag inte träffa någon mer nu? Var Jonny här hemma i soffan verkligen den sista personen jag får träffa?! Eller menar de den senaste?... i så fall var det Jonny
3. Hur lång är du? 167 centimeter i passet 170 cm i sinnet.
4. Vilken var den senaste film du sett? Vilken var den senaste film jag SÅG... jag såg precis klart Dungeons & Dragons (Nerdalert!)... lite falsk marknadsföring kan man tycka att det var... det var en väldig massa drakar men bara en fängelsehåla... så Dungeon & Dragons borde den hetat ;)
5. Vem ringde du senast? Mamma! <3
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det löd "Jag tänkte gå ut imorgon istället :)" och var till Jonny som undrade om jag tänkte ta mig ner på stan
7. Vad är dagens planer? Inga alls... sovdags snart tänkte jag
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS. Då slipper man allt kallprat som inleder ett samtal och kan gå direkt på kärnan.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta.
10. När såg du senast din mamma? i verkligheten eller på kort? Jag träffade henne senast för två veckor sen eller nåt... 
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du idag? Först vid sju... sen vid typ halv nio
13. Har du någon gång hittat en katt? Vad betyder den här frågan? Har jag letat och sen hittat eller har jag bara sprungit på en? Eller handlar det om en katt som är bortsprungen som jag sen hittat åt ägarna? Jag fattar inte ens frågan! Jag hittar i alla fall katter hela tiden då jag har två stycken... men det är väldigt sällan jag letar efter dem... de brukar mest ligga lite överallt och inte vara borta.
14. Vilken är din favoritplats? Det beror på... vad menas med plats? Är det favoriplats á la Sheldon i BBT eller på jordklotet? Jag gillar att vara på varma soliga platser...
15. Vilken plats föredrar du minst? också svårt... jag såg en dokumentär igår om en kvinna som blivit kidnappad och fått bo i en låda i sju år... där skulle man ju nte vilja vara t.ex
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Geografiskt eller? Geografiskt hoppas jag att jag är kvar på samma plats (om jag fortfarande trivs). Själsligt hoppas jag att jag är på en fridfull, bra plats där jag trivs.
17. Vad skrämde dig som barn? Dockor och clowner... samma saker som nu helt enkelt... jag var ganska rädd för mörkret också
18. Vem fick dig att skratta senast? Jonny i samtal Knivlisa i skrift
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det kan man väl inte vara... de säljs ju fortfarande. Men om frågan är om jag hade några som barn så: ja det hade jag... och har fortfarande. Köpte ett par för några månader sen bara.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror väl på en massa olika saker! Vilken dum fråga... det beror på var jag sover. Med vem jag sover. Om det är varmt eller kallt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? JAG har en. VI har fyra
23. Hur många landskap har du bott i? Bara Östegötland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Gud ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Men det här beror ju också på en massa olika saker! Var är jag? Är jag inomhus eller utomhus? Är det vinter eller sommar? Vad ska jag göra? Var är jag på väg? jag tänker inte svara
26. Är du social? ja jag är ingen eremit... I have been knows to socialize
27. Vilken är din favoritglass? Det beror väl på... vill jag isglass eller vanlig glass? Jag gillar inte glass så mycket faktiskt... men jag äter ibland Piggelin, Lakritspuck och om jag får chansen någon typ av Ben & Jerry-glass... men det är sällan.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa och skänka
29. Tycker du om kinamat? Det beror väl på vilken rätt du ger mig... men om vi snackar generellt så ja... love it.
30. Tycker du om kaffe? Love it 
31. Vad dricker du till frukost? Frukost? Kaffe brukar det bli på morgonen... men om jag ÄTER frukost så dricker jag ofta juice också...
32. Sover du på någon särskild sida? Vaddå? Av sängen eller av mig själv? Jag brukar ligga på vänster sida men ligger ibland på höger... om man står och tittar på sängen så ligger jag på den vänstra sidan av sängen... men om man ligger i sängen och stirrar upp i taket så ligger jag ju på den högra sidan av sängen... var det här en filosofisk fråga?
33. Kan du spela poker? Också en väldigt knepig fråga... Vad menas med kan? Jag är fysiskt kapabel att spela poker. Jag kan reglerna lite grann... ibland vinner jag... men är det det som efterfrågas? Om frågan är om jag är duktig så är svaret nej.
34. Tycker du om att mysa? Vad faan betyder det? Eftersom mys är något man gör som är anpassat efter den egna personen så gillar väl alla det? Mys är ju när man myser... Om det betyder sånt mys man ser på tv så nja... men mysa är ju vad du själv gör det till. Mitt mys är ju mitt mys och då tycker jag ju givetvis att det är mysigt. Dumma fråga.
35. Är du en beroendemänniska? Ja det tycker jag.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej. Inte än.
37. Vill du ha barn? Ibland. Ibland inte.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Sen kan jag fraser på spanska och franska och en del fula ord på diverse språk
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej men jag har åkt polisbil till akuten.
40. Föredrar du havet eller en pool? Det här har ju också massor med variabler... vilket hav? Hur ser poolen ut? Hur varmt är det i havet och hur varmt är det i poolen? Generellt sett föredrar jag pool då jag hade en halvtraumatisk upplevelse med en haj en gång... I pooler finns det inga hajar.  
41. Vad spenderar du helst pengar på? Vad betyder det här? Om jag fick välja helt fritt eller? De pengar jag har spenderar jag ju helst på saker som gör att jag överlever, typ mat och så... men om allt sånt är löst så spenderar jag väl helst pengar på saker som gör mig glad... precis som alla andra. jag tror inte jag förstår frågorna...  
42. Äger du dyra smycken? Vad betyder dyra? Dyra för mig eller dyra för alla? Sluta ha med så relativa begrepp i frågorna! Nej jag har inga dyra smycken!
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Godis
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag tycker att de flesta jag känner är ganska roliga... på sina egna sätt... vem som är roligast beror väl på vilket humör jag är på... och vilket humör de är på.
46. Välj ett ärr på din kropp? Va? Det här är ingen fråga ens... varför ska jag välja ett? Och vad ska jag göra med det? Ska det bli president?
47. Vad har du för ringsignal? I want you back - Jackson 5 (hurra ! En lätt fråga)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Men mamma har nog.
49. Flirtar du mycket? JAG tycker inte att jag gör det alls. Flirtar aldrig med folk. Men andra människor tycker ofta att jag flirtar med dem. Så nej. men ja
50. Var togs din profilbild för din blogg? Hemma i vardagsrummet
51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig provat...
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej det hade ju varit jättekonstigt eftersom jag inte har körkort
53. Vilken var den senaste bok du läste? Hel bok; sista delen (eller senaste, vet ej) av The Sookie Stackhouse Novels. Börjat läsa en biografi om Palme som jag kikar i då och då och läser kurslitteratur: Svenska som andraspråk - i forskning, undervisning och samhälle
54. Läser du dagstidningen? inte just nu nej... är det en specifik tidning man ska läsa eftersom det står i bestämd form singular? I så fall vet jag inte vilken det är och då läser jag ju inte den
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Eftersom jag inte har körkort och därför aldrig behöver köra så händer det att jag gör andra saker i bilen... om det kommer en bra låt så kan det komma ett par moves...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? säkert anteckningar från föreläsningen jag var på igår
59. När var du i kyrkan senast? För någon månad sen var jag i Domkyrkan och frös... skulle se en konsert som hade bytt tid... så vi fick se repetitionen istället.

KLART!
Hur lyckas man svara kort på de här frågorna? de är ju helt skumma!

Kommentarer
Postat av: JiM

Bra blogg för att vara tjej!:-)

2011-01-02 @ 09:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0