Fan, fan, fan

Valet alltså. Ni vet vad jag menar. Terrornätverket Alliansen får fortsätta att härska i fyra år till. Riddar Kato verkar som en mysig snubbe jämfört med det där gänget. Fler människor kommer att ta sina liv i förtvivlan över hur de blir behandlade när de är sjuka och arbetslösa. Och folk har mage att påstå att Alliansen inte har förändrat något till det sämre. Att behandla sjuka människor på det sätt som de gjort. Att utförsäkra människor som inte kan arbeta. INTE KAN på riktigt. Alla dessa fuskare som finns... jag tror inte de finns. jag tror faktiskt att människor är genuint sjuka när de söker hjälp hos försäkingskassan. men jag har ju lite kärlek i kroppen och lite tro på människans goda vilja. Det saknar nog tyvärr större delen av regeringen. Annars skulle man inte behandla folk på det sätt de gjort de senaste fyra åren och antagligen kommer att trappa upp under e nästkommande fyra.

Jag har i min misstro på människan och min längtan efter revolution gått med i Feministiskt initiativ. Nästa val kommer det förhoppningsvis finnas fler namn på listan i kommunvalet.






I CAN DO IT!


Kommentarer
Postat av: JiM

Amen!! HÅller med dig!! Då är det dags att på allvar engegera sig politiskt då, för så här kan det inte fortsätta!!! Hasta la victoria siempre!!

2010-09-22 @ 09:19:19
Postat av: Mart

Yes, You can!

2010-09-22 @ 11:24:21
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Elin

Det är så sjukt sorgligt att svenska folket röstar fram ytterligare fyra år av demontering av svensk välfärd. Bilden är dock en underbar parafras!

2010-09-22 @ 17:03:27
URL: http://superficialragdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0