The Cove

Jag kom precis hem efter en film. Jag grät. Jag grät för allt blod och jag grät för brutaliteten. The Cove är en dokumentär som handlar om den årliga slakten på delfiner som sker mellan september och mars varje år. Den pågår alltså just nu. Just nu blir flera tusen delfiner mördade i de japanska vattnen.

Jag har aldrig i hela mitt liv sett vatten så rött. Jag som tittar mycket på skräckfilm och zombiefilmer. Inte ens jag har någonsin sett så mycket blod. Men det som kommer förfölja mig är inte allt blod. Det är inte alla lik som släpades efter båtarna. Det är inte japanerna som förnekar att det här händer. Nej, det som kommer förfölja mig är den delfinen som försökte fly. Den delfinen som försökte fly upp på land. Den hoppade så högt den kunde upp på en klippa bara för att rasa ner i det blodfyllda vattnet och bli spetsad av japanska män. Den föll rakt ner i sina vänner och släktingars blod för att blanda det med sitt eget.

Jag har ingen svaghet för delfiner som många andra har. Jag tycker inte att delfiner är gulligare eller bättre än andra djur. Men inga djur förtjänar att dö för att ätas! Att man dessutom rättfärdigar mördande med att djuren är "skadedjur" äcklar mig. Enligt japaner måste delfiner dö för att de är skadedjur. De äter upp all fisk som fiskeindustrin behöver. Vad låter mest rätt? Väg de här uttalanden mot varandra och avgör. 

                 Delfiner äter fisk.                                                              Fiskeindustrin behöver fisk.

Jag tycker ju personligen att delfinerna förtjänar fisken mer än vad människans industri gör. Om vi fortsätter fiska ut våra vatten som vi gör kommer hela det marina ekosystemet kollapsa om 40 år. Om vattnen dör dör naturen. Om naturen dör vad faan tror ni då händer med människan? Men delfiner är alltså skadedjur. Precis som Sveriges vargar.

Se The Cove.
Läs på. http://www.takepart.com/thecove/

För att se något vackert i samband med delfiner. Klicka här

Kommentarer
Postat av: Mart

Människor är inte kloka. Vissa borde spolas ut i havet och jagas.

2010-09-28 @ 11:23:10
URL: http://reservmart.blogspot.com
Postat av: Catfight

Definitivt. Jag fattar verkligen inte hur människor kan försvara att de håller på att mörda hela tiden. Okej om man skäms över det men de flesta har ju inte ens vett att göra det.

2010-09-29 @ 19:03:25
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0