Patriarkatet vs. Ellinor T.K.O

Jag är trött på att vara jag.

Jag ger upp.

Jag är alltid den bruden som killar som är PK hatar för att jag spräcker deras bubbla.

Jag är den bruden som killar som hatar feminister bara gillar att klämma på stjärten för att jag är "så annorlunda" och "så himla speciell".

Jag är den bruden som alltid är fel. Och jag ger upp.

Hela mitt liv har gått ut på att vara fel.
JAG som person är "fel".

Jag är vegetarian.... vilket är okej SÅ LÄNGE JAG FÅR ÄTA VAD JAG  VILL! Och det är ju mig det är fel på...jag som inte vill stoppa likdelar i munnen... Jag är fel

Jag är feminist... viket är okej så länge man inte inkräktar på områden som är "typiskt manliga" som tex. MUSIK, kroppsarbtete, yrken överhuvudtaget förutom sånna där kvinnoyrken såsom sekreteraredagisförkenlärareskridskoprinsessa eller sånt där som tjejer är bra på liksom...

Allt med mig är okej så länge man inte blir utmanad.

Och det hade väl varit frid och fröjd om folk bara slutade utmana mig och hade vett att veta och handla!

Därför ger jag upp.
Jag orkar inte vara jag.
Jag är alltid aktiv, jag är alltid alert.
Från och med idag ger jag vika för patriarkatet.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till mina systrar runt om  i landet... men jag orkar helt enkelt inte längre.

Eller så behöver jag ett nätverk.

Kommentarer
Postat av: Pappa B

Jag har ofta fått stå på barrikaderna och strida för framtiden och kontroversiella frågor. Det är jobbigt, slitsamt m.m. och även jag har varit nära att vika mej och ge upp. Men så småningom har jag kommit till sans, och ofta har mina för tidigt födda idéer fått nytt liv och framförs av någon annan och då är det bara att knipa käft och inte säga vad var det jag sa, utan bara att fortsätta vara den man är: en stridbar visionär, Lycka till!

2011-08-27 @ 20:31:07
Postat av: Syster Jim

Det är ju såna som dig som behövs!!! Upp till kamp!!! Generellt är ju folk dumma i huvudet, tyvärr, och strider FÖR sin isolering i okunskap och förnekelse. Som man och feminist slipper jag genomgå det du som kvinna tvingas genomgå. Som kvinna OCH feminist är du DUBBELT UTSATT!! Ibland behöver man dock samla krafterna och du kan ju inte själv bekämpa det patriarkaliska samhället och dess genom historien ratificerade strukturer, utan vi som grupp måste i våra respektive individuella roller göra vad VI som enskilda kan i vår vardag. Jag är alltid din vapendragare och bundsförvant i kampen FÖR DET RÄTTA OCH DET SANNA. Frihet, jämlikhet och systerskap!!

2011-09-13 @ 21:01:21
Postat av: Catfight

ni får mig att gråta. <3

2011-10-02 @ 21:22:06
URL: http://catfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0